نوشته شده توسط : احمد

خرید کردن باعث شادی خانم ها می شود. یک تحقیق در این زمینه نشان داد که مردان آنچه را که نیاز دارند می خرند اما زنان آنچه را که دلشان می خواهد!خرید کردن یکی از عادت های زنان است. البته مردان هم خرید را دوست دارند ولی نه به اندازه ی خانم ها.

پس مهم ترین تفاوت خرید بین مردان و زنان همین جاست که برای مردان خرید کردن یک هدف و برای زنان یک تفریح لذت بخش است.
این روزها فروشگاه های آنلاین مخاطبان را با انواع برندها و محصولات روبرو می کنند و موجب می شود شما هرگونه وسیله از اتاق نشیمن گرفته تا وسایل شخصی را به سرعت و آسانی دریافت کنید.
کمپانی های توسعه دهنده تجارت الکترونیک ایده ی جالبی دارند آن ها می گویند اگر بخواهید وب سایتی را برای خانم ها در نظر بگیرید از رنگ ها و طرح های متنوع استفاده کنید اما اگر وب سایتتان مربوط به آقایان است استفاده از مدلی ساده و رنگی تیره بهترین انتخاب است.

article_image_one_314.jpg

بیایید کمی راجع تفاوت ها و شباهت های خرید کردن بین زنان و مردان حرف بزنیم:

مردان چطور خرید می کنند؟
برای مردان خرید کردن کاری است که آن را در زمان کوتاهی انجام می دهند. آن ها به فروشگاه مراجعه می کنند، کالایی را که می خواهند انتخاب می کنند، پولش را پرداخت می کنند و تمام.
مردان معمولاً تمایلی ندارند که سایر محصولات فروشگاه را که احتیاجی ندارند ببینند. وجود یک مرد دیگر در کنار آن ها برای خرید و شنیدن نظراتش راجع چیزی که می خواهند بخرند برایشان مثل یک کابوس است و تنها خرید کردن را ترجیح می دهند.نوع محل کار مردان هم در خرید آن ها مؤثر است. برای مثال اگر در مجموعه ای کار می کنند که برخلاف میل باطنی شان مجبورند مرتباً از پیراهن و شلوار و کراوات و جوراب استفاده کنند، تمایلی برای خرید حتی یک جوراب دیگر ندارند.
وقتی فروشنده موفق می شود آن ها را در خرید پیراهنی قانع کند بعد از خرید همچنان تردید دارند و فکر می کنند شاید اشتباه کرده اند. آن ها مرتباً قیمت ها را مقایسه می کنند و بیشتر آن ها علاقمندند از حراج یا تخفیف های محصول اطلاعات کسب کنند. این ها نمونه ای از رفتارهای رایج خرید بین مردان است و باور کنید در هر ملیتی وجود دارد!
جالب است بدانید رفتار مردان جوان در خرید مانند زنان است و این بدان معنی است که عادات خرید در مردان متناسب با رشد سنشان تغییر می کند.

زنان چطور خرید می کنند؟
اگر مردان از مریخ هستند زنان با رفتارهایی که در خرید دارند نشان می دهند از یک سیاره ی خیلی دورتر از مریخ هستند. هدف بیشتر تجارت های الکترونیکی زنان هستند زیرا متفاوت از مردان عمل می کنند. زنان دوست دارند که با دوستانشان خرید بروند و اگر از صبح تا شب را برای خرید بگذرانند جای تعجب نیست چون در این کار استعداد دارند.
آن ها لباس های موردعلاقه شان را امتحان می کنند، بقیه رنگ های آن را درخواست می کنند، در ذهنشان آن را با بقیه لباس هایشان ست می کنند، برچسب قیمتش را می بینند، از تخفیف آن سؤال می کنند و بررسی می کنند متناسب با بودجه شان هست یا خیر. توجه داشته باشید زنان در مأموریت خرید هستند! مهم نیست زنان از فروشگاه خرید می کنند یا وب سایت. باید مدل ها و پیشنهادهای مختلف را ببینند و بررسی کنند. چه با گشتن در فروشگاه چه با نشستن روی مبل و بررسی محصولات سایت.

متفاوت های شبیه!
اگرچه عادات مردان و زنان در خرید باهم فرق دارد اما به یاد داشته باشید که انتظارات آن ها از یک فروشگاه الکترونیکی در مورد پشتیبانی مشتری، زمان بارگذاری وب سایت، امنیت و سهولت خرید مشابه یکدیگر است.

چگونه این تفاوت ها برای کسب وکار الکترونیک شما مفید خواهد بود؟
این روزها فروشگاه های الکترونیکی درصدد جذب مشتریان از فروشگاه های فیزیکی به سوی خود هستند و تا حدود زیادی موفق بوده اند. صاحبان وب سایت های فروشگاهی باید به روانشناسی رفتار مشتریان مسلط باشند. مطالعه آنچه در بالا ذکر شد و مقالات مشابه می تواند در پیدا کردن روش های جذب مشتری مؤثر باشد.

 

  1. http://bookmarkextent.com/story9201280/دوربین-هایک-ویژن
  2. http://bookmarkspring.com/story2630280/دوربین-هایک-ویژن
  3. http://bookmarkswing.com/story9177292/دوربین-هایک-ویژن
  4. http://bookmarkja.com/story9206198/دوربین-هایک-ویژن
  5. http://bookmarksknot.com/story9229327/دوربین-هایک-ویژن
  6. http://altbookmark.com/story9222373/دوربین-هایک-ویژن
  7. http://letusbookmark.com/story9043521/دوربین-هایک-ویژن
  8. http://trackbookmark.com/story9009339/دوربین-هایک-ویژن
  9. http://hindibookmark.com/story9106701/دوربین-هایک-ویژن

http://bookmarkshq.com/story9063975/دوربین-هایک-ویژن



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

ایجاد اطمینان در مشتریان احتمالی و جلب اعتماد آنان یکی از پیچیده ترین کارها برای سازمان هایی است که کالا یا خدماتی را برای عرضه در بازار دارند. مشتري اول اعتماد می کند، بعد براي اولین بار وارد معامله می شود و خریدي انجام می دهد و منتظر می ماند تا شما حسن نیت تان را به او ثابت کنید. اگر خواهان ایجاد اعتماد و اعتبار برای مشتریان تان هستید و می خواهید آنها را حفظ کنید، چند گام در این راه کمک کننده شماست.

1- از پیشنهاد دادن راه حل هایی که به مشتری نفعی نمی رساند خودداری کنید.

گاهی اوقات شما راه حل های درست را در مکان های درست انجام نمی دهید. به جای اینکه به مشتری چیزی پیشنهاد کنید که می دانید با آن ارزشی برایش ایجاد نمی شود و مشتری به دنبالش نیست، سعی کنید همیشه با او صادق باشید.

2- هیچ گاه آینده، مزایا و منافع محصول یا خدمات تان را پیش بینی نکنید.

مشتریان به دنبال محصولی نیستند که تا حدودی نیاز آنها را بر آورده سازد. به آنها یک روش جامع و بدون تزویر برای بازاریابی محصولات خود ارائه کنید و بگذارید خودشان تصمیم بگیرند که راه حل پیشنهادی شما گره از مشکل شان باز می کند یا خیر.

article_image_one_512.jpg

3- قول چیزی را که ندارید به مشتری ندهید.

بعضی متخصصان فروش بر این باورند که نه گفتن به مشتری درباره درخواست شان دشوار است. به مشتری یک روش معین با ویژگی های معین پیشنهاد دهید که قادر به انتقال ارزش های آن به مشتری در یک محدوده معین باشید. اگر قادر به این کار نباشید، وعده دادن و عمل نکردن به قول تان نزد مشتری پلی برای تخریب برند شماست.

4- پیشنهاد هدیه یا به نوعی رشوه همیشه اخلاقی نیست.

همیشه روی اصول اخلاقی بازاریابی خود را انجام دهید و از شیوه های درست آن را به مخاطبان عرضه کنید. مرز و خطوط اخلاقی خود را مشخص کنید، چرا که مشتریان به این موارد آگاهند و قصور در اخلاقیات سبب کمرنگ شدن حس اعتماد مشتریان به شما می شود.

5- ثابت نگه داشتن مراحل اجرای استراتژی ها در همه بخش های یک شرکت است.

عدم شفافیت حتی منجر به سمی شدن روابط میان کارمندان می شود. اگر این عدم شفافیت ها آشکار شود، تاثیر بسیار بدی برای وجهه شرکت تان دارد.

6- هنگامی که مسائلی پس از فروش به وجود می آید، عذرخواهی نکنید و خود را مقصر ندانید، بلکه بهتر است اصلاح مشکلات را شروع کنید.

شما به عنوان مدیر بازاریابی، مسئول اجرای فرآیندهای شرکت تان هستید. پس سعی کنید اشتباهات خود را قبول کرده و سعی در اصلاح آنها داشته باشید.

7- اگر فکر می کنید مشتری تان درباره اخبار دروغی که از شما شنیده ناراحت است، به این فکر کنید که همیشه فضایی برای کسب اعتماد مجدد او وجود دارد.

کافی است تلاش کنید. بهتر است از این به بعد برای هر چیزی که به مشتری می گویید یک دلیل قانع کننده داشته باشید به طوری که مطمئن هستید او حرف شما را باور می کند. شما پیش از اینکه بخواهید این استراتژی را در پیش بگیرید، لازم است خیلی خوب درباره آن بیندیشید و آن را از زوایای مختلف بسنجید و امتحان کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید: «آیا خودم این حرف را باور می کنم؟» ببینید که به سادگی خودتان می توانید قضاوت کنید که آیا من خودم این حرف را باور می کنم؟ با این شیوه مطمئن باشید که اگر خودتان، حرف خودتان را باور کنید از هر لحاظ، مشتری شما نیز حرف شما را باور می کند و به این ترتیب شما یکی از راه های جلب اعتماد مشتری را آموخته اید.

8- اگر درمورد رقابت صحبت می کنید، همیشه به اصول آن پایبند باشید.

بعضی بازاریابان فکر می کنند که بازاریابی بهتر یعنی دور زدن رقیبان برای جلو افتادن از آنها. از همه ظرفیت ها و توانایی تان و امکاناتی که مجموعه کاری به شما می دهد، در این رقابت استفاده کنید. در بهره گیری از رقابت، ویژگی ها و استعدادهای تان را بشناسید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید تا بتوانید برنده باشید.

9- همیشه محیطی با اعتماد میان اعضای سازمان خود بسازید.

این حس را به بیرون از سازمان خود به مشتریان انتقال دهید.

10- قول بدهید و همیشه به قول های خود وفادار باشید.

توجه داشته باشیدکه وقتی حرفی می زنید پای حرف تان بمانید، هنگامی که مزیتی را به مشتری وعده می دهید آن را اجرایی کنید تا اسباب بی اعتمادی مشتری را فراهم نکنید. ماندن روی قول تان یکی از مهارت هایی است که به وسیله آن می توانید به مزیت رقابتی رسیده و سرتان را جلوی رقیبان بالا بگیرید.

 

  1. http://socialmediastore.net/story7212368/دوربین-هایک-ویژن
  2. http://socialnetworkadsinfo.com/story7297607/دوربین-هایک-ویژن
  3. http://bookmarkport.com/story7241956/دوربین-هایک-ویژن
  4. http://bookmarkbirth.com/story7081011/دوربین-هایک-ویژن
  5. http://bookmarkloves.com/story7302250/دوربین-هایک-ویژن
  6. http://getsocialpr.com/story7333855/دوربین-هایک-ویژن
  7. http://bookmarkstumble.com/story2590568/دوربین-هایک-ویژن
  8. http://bookmarkstime.com/story8157286/دوربین-هایک-ویژن
  9. http://gatherbookmarks.com/story8271756/دوربین-هایک-ویژن

http://bookmarkrange.com/story9069581/دوربین-هایک-ویژن



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 
 

هر چه مشتری بیشتر از شما سؤال کند، باید با علاقه بیشتری به او جواب بدهید، چون این سؤال نشانه آن است که مشتری از محصول شما خوشش آمده. قدرت پاسخگویی به مخالفت های مشتری، یک مهارت موثر در بحث فروش است. موقع پاسخ گویی حق ندارید عصبانی شوید. اگر مشتری سوال کرد و شما خودتان را از بحث کنار کشیدید، باخته اید، باید پیشاپیش سوال های مشتریانتان را پیش بینی کنید و برای هر کدام، جواب مناسبی تدارک ببینید.

روش ارتباطی

مشتری از شما خرید نمی کند، مگر اینکه احساس کند شما به او اهمیت می دهید. اینکه مشتری در صحبت با شما احساس امنیت کند، بسیار مهم است. صحبت شما با مشتری، باید ترس و شک او را از بین ببرد. پس ارتباط بعد از فروشتان را با هیچ کدام از مشتری ها قطع نکنید، چون این ارتباط باعث ارجاع مشتریان بعدی می شود. برای یک فروشنده موفق، فروش صرفاً شروع یک ارتباط است، نه پایان یک ارتباط. محصولات مهم نیستند، ارتباط مهم است. پس روی رابطه تمرکز کنید.

تکنیک های نهایی سازی فروش (کی فروش به قطعیت می رسد؟)

نهایی سازی فروش، بخش پایانی و مهم فروش است، یعنی وقتی مشتری آماده خریدن شده، نباید بگذارید کار به جایی بکشد که او بگوید بسیار خوب، حالا می روم و فکر می کنم و. . . باید طوری رفتار کنید که مشتری در همان لحظه به تصمیم برسد. عملکرد شما در آن لحظه، بسیار مهم است. نهایی سازی فروش، تکنیک های بسیاری دارد که برخی از آنها را برای شما می گویم.

article_image_one_408.jpg

1- تکنیک دعوت

ساده ترین تکنیک برای نهایی سازی فروش، دعوت کردن مشتری به خرید است:» اگر از این خوشت آمده، چرا امتحانش نمی کنی؟« اغلب مشتریان برای خرید، روی لبه تصمیم گیری هستند. در همان حالی که دارند برای خرید تصمیم می گیرند، تجربه های بدی را که از خرید قبلی شان دارند، به یاد می آورند. آن وقت می گویند نه، نیازی ندارم، نمی دانم. . . اما فروشنده خوب، هیچ فروشی را بدون اینکه از مشتری دعوت کند، ترک نمی کند.

2- تکنیک جایگزینی

در صورتی که مشتری، بیشتر از یک گزینه برای انتخاب دارد و مردد است که کدام را بردارد، باید از مشتری بپرسید کدامش را دوست داری؟ ما آدم ها همگی خوشمان می آید از اینکه چند گزینه خوب برای انتخاب داشته باشیم. اما اگر فقط یک گزینه برای انتخاب وجود دارد، باید گزینه های جدید ایجاد کنید: «گران است؟ ما تخفیف می دهیم، چقدر نقد دارید؟ قسط می بندیم.»

3- تکنیک مراقبت

مشتری باید این را احساس کند که اگر هم دارد در انتخابش اشتباه می کند، شما مراقب اوضاع هستید و او را تنها نمی گذارید. این حس، حس بسیار خوشایند و خوبی برای مشتری است. اینکه در نوع فروشتان چطور می توانید از این تکنیک استفاده کنید، به خودتان بستگی دارد. مشتریان، حتی در آخرین لحظات خرید هم تردید دارند. همین است که اگر شما به آنها اطمینان بدهید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و شما مراقب همه چیز هستید، خیالشان راحت می شود و یک قدم بزرگ به سمت خرید نزدیک می شوند.

4- تکنیک ثانویه

اگر مشتری شما خریدار ماشین است، روی یک بحث ثانویه در خرید ماشین تمرکز کنید، نه روی بحث اصلی خرید. مثلاً بگویید رنگش چطور است، این رنگ را دوست دارید؟ رنگ، یک عامل ثانویه است. اصل قضیه، خود ماشین است، اما شما با این سوال، فروش را به سمت نهایی شدن می برید.

5- تکنیک زاویه تند

در این تکنیک، شما باید براساس مخالفت ها پیش بروید. مثلاً مشتری می گوید: این هزینه اش خیلی بالا است، شما در پاسخ می گویید: اگر قسطی کنیم، می توانید همین را بردارید؟ می گوید: آخر من این را فردا احتیاج دارم، شما می گویید: خوب، اگر بتوانم تا غروب برایتان آماده اش کنم، چطور؟ یعنی تا مشتری مخالفت کرد، شما از همان زاویه، راه را می بندید.

6- تکنیک اجازه

ما آدم ها دوست داریم که از ما اجازه گرفته شود. پس مشتری را مجبور نکنید. بلکه باید به نحوی با او صحبت کنید که در شرایط انتخاب قرار بگیرد. مثلاً بگویید: اجازه می دهید این کار انجام بشود؟ او هم تصمیم گیری می کند تا به نتیجه آری یا خیر برسد.

 

  1. https://sociallawy.com/story9148664/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://socialdosa.com/story9148671/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://thesocialroi.com/story9148677/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://throbsocial.com/story9148753/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://bbsocialclub.com/story9148673/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://dftsocial.com/story9148688/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://socialevity.com/story9148697/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  8. https://nimmansocial.com/story9148672/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  9. https://socialrator.com/story9148748/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

https://social-lyft.com/story9148664/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 


:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

ما هم اکنون می دانیم که تجارب یک مشتری می تواند کسب و کار ما را تحت تأثیر قرار دهد به همین دلیل خدمت به مشتریان باید در مرکز مدل کسب و کار باشد. خدمت به مشتریان یک عملیات تمام نشدنی است که به یکی از مهمترین زمینه های استراتژیک برای موفقیت کسب و کار تبدیل شده است.

این مقاله شامل برخی آمارها از خدمت به مشتریان می باشد که به شما کمک خواهد کرد تا در مورد رویکرد خدمت به مشتریان خود بیشتر فکر کنید. اگر مشتریان از کسب و کار شما راضی نیستند، استراتژی خدمت به مشتریتان با شکست مواجه شده است. از شکست ها درس بگیرید. مهم است تا علّت ناخشنودی مشتریان را بدانید و درک کنید که مشتریان چگونه فکر می کنند. خوشبختانه تحقیقات زیادی در این زمینه تحت نام روانشناسی مصرف کننده انجام شده است. روانشناسی راه خود را در هر زمینه ای مانند سرگرمی، فرهنگ یا کسب و کار پیدا کرده است. در زمینه کسب و کار به جنبه های مختلف تقسیم شده است:

  • در جذب نیرو، روانشناسی در آزمون استعداد و مشاوره شغلی استفاده می شود.
  • فرهنگ سازمانی، بخش بزرگی از روانشناسی سازمان مانند روانشناسی فضای کاری است.
  • روانشناسی به فاکتورهای استرس کاری و تعادل کار-زندگی کمک می کند تا مطمئن شویم کارکنان سالم و فعال هستند.

در سطح روانشناسی، شناختن یک مشتری می تواند به افزایش تجربه دراین زمینه بینجامد. درک اینکه چرا یک مشتری نه می گوید می تواند به شما تفاوت بین زمانی که "نه به معنی نه" و "نه به معنی شاید" را بگوید یا حداقل می تواند راز اینکه چرا آنها نه می گویند را حل کند. در اینجا 5 دلیل که چرا مشتریان نه می گویند ذکر شده است:

article_image_one_492.jpg

1- شما به خودانگاره آنها توجّه نمی کنید

اگر مشتری با محصولات ارتباط برقرار نمی کند به این معنی است شما به تصورات آنها از محصول توجّه نداشته اید. خودانگاره به معنی "حس جداگانه و مجزا بودن از دیگران و آگاهی از ثابت بودن خود" اشاره دارد که شامل گذشته، حال، آینده همراه با خصوصیات خود فرد می باشد به این معنی که همه چیز با شخص ارتباط دارد. به همین دلیل است که توجّه به فرهنگ یک مشتری خیلی مهم است. اگر پیام بازاریابی شما نشان ندهد که چگونه محصول شما باعث بهبود زندگی آنها خواهد شد، اگر شما محصولات را مخصوص آنها طراحی نکرده باشید و اگر شما نارضایتی و شکایات آنها را نادیده می گیرید به این معنی است که شما خودانگاره آنها را نادیده گرفته اید.

شما چه کاری می توانید انجام دهید: برای جلب توجّه مشتریان به خودانگاره آنها رجوع کنید. از پیام های بازاریابی استفاده کنید که برای آنها اختصاص یافته است. ساخت یک پیام بازاریابی کامل آسان نیست. به جای صحبت کردن در مورد شرکت باید بر روی مشتری تمرکز کنید. به جای آنکه بگویید "ما از سال 1972 در این کسب و کار بوده ایم" شما باید بگویید "این محصول به شما در این زمینه کمک خواهد کرد". با ساخت روایت های بزرگ در مورد آنها، شما می توانید یک داستان در مورد محصولات خود خلق کنید.

2- آنها احساس می کنند ارزش خرید را ندارد-حس پشیمانی خریداران ممکن است آنها را تحت تأثیر قرار دهد

75 در صد آمریکایی ها می گویند آنها خرید بدون برنامه برنامه ریزی انجام داده اند، نزدیک به نیمی از آنها "خریداران پشیمان" هستند و برای خرید برنامه ریزی نشده خود احساس گناه می کنند.
ناهنجاری شناختی(ادراکی) پس از خرید (پشیمانی خریدار) عبارت است حالتی از ناخرسندی که در ذهن مشتری پس از خرید محصول یا خدمتی وجود دارد، زمانی که خریدار احساس می کند که محصول ارزش خرید را نداشته است. هیچ کس دوست ندارد تا احساس کند که تصمیم اشتباهی گرفته است. این احساس باعث می شود تا آنها برای خرید بعدی خود بیشتر فکر کنند، به همین دلیل است که آنها در برابر فشارهای فروشندگان مقاومت می کنند. به دلیل تجربیات گذشته است که مشتریان نه می گویند.

چه کاری می توانید انجام دهید: یک فروشنده می تواند با شنیدن تشویش های مشتریان با این مشکل مقابله کند. شما می توانید با صادق بودن در مورد محصولاتتان، مشتریان وفادار داشته باشید. بدین ترتیب آنها احساس نخواهند کرد که خرید بدون برنامه ریزی داشته اند. به بعد عقلانی مشتریان توجّه کنید. به آنها بگویید محصول شما چیست، چه کاری انجام می دهد و چه مزایایی برای آنها دارد. در این صورت آنها می دانند که حق تصمیم گیری دارند.

3- ادراک انتخابی آنها را از توجّه دور می کند

ادراک انتخابی عبارت است از درک آنچه می خواهند، در حالی که پیام های رسانه ای دیدگاه های مخالف را نادیده می گیرند. نوعی سوگیری شناختی است که مردم را از فکر منطقی دور می کند.
به عنوان مثال: جان کسی است که از نظر فیزیکی سالم است و به خوردن غذای سالم و دوچرخه سواری برای داشتن فیزیک مناسب علاقمند است، با این حال جان سیگار می کشد. در بخش اخبار فیسبوک خود یک پست جدید در مورد کتاب زندگی سالم و در قسمت پایین آن یک پست در مورد مضرات سیگار می بیند. او تصمیم می گیرد تا کتاب زندگی سالم را خریداری کند امّا پست مربوط به سیگار را کاملاً فراموش می کند. در اینجا جان با ادراک انتخابی درگیر بوده است.

چه می توانید بکنید: بازاریابی در اصل یک اصلاح کننده یا تغییر دهنده ادراک است. مشتری شما ممکن است همه چیز را از دید خود ببیند و تمایلی برای تغییر دادن آن نداشته باشد. درک پیام بازاریابی از میان فیلترهای آنها اوّلین قسمت از کسب و کار است. یک راه از میان فیلترهای آنها با در نظر گرفتن مسیر های انحرافی پیدا کنید تا بتوانید به مشتری از طریق روش هایی که آنها توجّه می کنند دست پیدا کنید. بهترین راه برای درک آنچه که برای مشتریان مهم است گوش دادن به صحبت های آنها می باشد. از طریق راه های زیر شما می توانید نظرات آنها را دریافت کنید:

  • نظرسنجی
  • انجمن های مشتریان
  • شبکه های اجتماعی
  • اجتماعات
  • پست الکترونیک و وبسایت

4- آنها احساس نمی کنند به آن نیاز دارند- نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو

نظریه مازلو نشان می دهد که ما یک هرم احتیاجات داریم. نیازهای یک سطح باید کامل شود تا به نیازهای سطح بعد برسیم. در پایین ترین سطح نیازهای اساسی فیزیولوژیک مانند غذا و مسکن و در بالاترین سطح خودشکوفایی قرار دارد- یک سطح معنوی که فقط تعداد کمی می توانند به آن دست یابند. اکثر مردم در بین سه طبقه از این مثلث قرار می گیرند یکی از دلایلی که مشتریان نه می گویند این است که آنها هیچ احساس نیازی برای محصول شما ادراک نمی کنند. اگر برند شما ساعت های گرانقیمت به فروش می رساند در دسته نیازهای احترامی قرار می گیرد. مشتریان به این دلیل به شما نه می گویند چون شاید هنوز در طبقه نیازهای امنیتی از این مثلث قرار دارند و نیازمند خرید محصولاتی مانند دزدگیر خانه هستند.

شما چه می توانید بکنید: به مشتریان خود ثابت کنید که آنها به محصول شما نیاز دارند. آنها را با پرسیدن سوالات درست قانع کنید. به عنوان مثال اگر ما بیمه عمر می فروشیم همه باید آن را خریداری کنند، همه افراد به آن نیاز دارند چون صد درصد ما خواهیم مرد. با این حال، بعضی از ما این نیاز را در خود نمی بینیم. اگر والدین به فروشنده بیمه عمر بگویند آنها به بیمه عمر نیاز ندارند. او باید از آنها بپرسد چگونه فرزند شما از نظر مالی تأمین خواهد بود اگر اتفاقی برای هر دو شما بیافتد. از همین نوع سوالات باید در مورد هر نوع محصول یا خدمتی پرسیده شود.

5- آنها با تناقض در انتخاب مواجهه هستند

یکی از مزایای جامعه سرمایه داری داشتن حق انتخاب های زیاد است. در کسب و کار اینگونه فرض می شود که مردم به انتخاب کردن علاقمند هستند. اگر من حق انتخاب بین 50 تا کفش متفاوت داشته باشم خوشحال خواهم بود، این چیزی است که عقل متعارف به ما می گوید. حقیقت کمی متفاوت است. وقتی مردم با انتخاب های زیادی مواجهه هستند، آنها سردرگم می شوند که این باعث می شود احتمال خرید آنها کمتر شود. در سال 2000 یک مقاله جالب توجّه در این مورد منتشر شد. یک روز در یک بازار موادغذایی لوکس خریداران 24 نوع مربای لذیذ را بر روی یک میز مشاهده کردند. کسانی که نمونه ها را امتحان می کردند یک کوپن 1$ برای هر مربا دریافت می کردند. در یک روز دیگر، خریداران میز مشابهی را ولی فقط با 6 نوع مربا دیدند. در مورد خرید، کسانی که میز با تنوع بیشتر را مشاهده کردند 1/0 خریدارانی بودند که میز با تنوع کمتر را امتحان کرده بودند. این یکی از دلایلی است که مشتریان نه می گویند. آنها احساس سردرگمی می کنند وقتی با انتخاب های زیادی مواجهه می شوند.

چه می توانید بکنید: این درست نخواهد بود که شما انتخاب های زیادی نداشته باشید. این به عنوان مشاوره معکوس تلقی می شود امّا در عوض، مشتریان شما از نداشتن حق انتخاب های زیاد لذّت خواهند برد. به عبارت دیگر، بهترین و مناسب ترین ها را برای مشتریان خود پیدا کنید. از آنها بپرسید دوست دارند محصولات چگونه باشند. بعد از پیدا کردن عوامل، مناسب ترین انتخاب را برای آنها فراهم کنید.

نتیجه گیری

روانشناسی مشتری به ما در مورد رفتار مشتریان می آموزد، ولی آن را نباید به عنوان یک کتاب مقدس در نظر بگیرید بلکه باید با آن همانند یک بینش رفتار شود. روانشناسی و بازاریابی به هم مرتبط هستند. بازاریابان می توانند از مزایای گسترده نظرسنجی ها و تحقیقاتی که روانشناسان انجام داده اند و همچنان در حال انجام هستند بهره ببرند.

 

  1. http://mediajx.com/story9612777/دوربین-هایک-ویژن
  2. http://bookmark-dofollow.com/story8565872/دوربین-هایک-ویژن
  3. http://bookmark-template.com/story8570329/دوربین-هایک-ویژن
  4. http://socialmediainuk.com/story7139659/دوربین-هایک-ویژن
  5. http://prbookmarkingwebsites.com/story6650778/دوربین-هایک-ویژن
  6. http://dirstop.com/story7394617/دوربین-هایک-ویژن
  7. http://socialrus.com/story6704119/دوربین-هایک-ویژن
  8. http://ztndz.com/story8903136/دوربین-هایک-ویژن
  9. http://gorillasocialwork.com/story7376372/دوربین-هایک-ویژن

http://opensocialfactory.com/story6230124/دوربین-هایک-ویژن



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()